Calendaris editorials per gestionar el bloc del teu ecommerce
Calendaris editorials per gestionar el bloc del teu ecommerce
La planificació és fonamental per a una empresa, i tractant-se de màrqueting de continguts és important que aquesta no falli. Administrar una botiga de comerç electrònic no és tasca fàcil i si a això us assumeixis haver d'administrar el bloc, i les xarxes socials, la tasca es torna més complicada.
Per ajudar-te a estar més organitzat, en aquest post parlarem del calendari editorial que et permetran augmentar la productivitat al bloc i les xarxes socials.
Importància de crear un calendari editorial
La paraula que s'associa millor amb calendari editorial és planejació. Per tant, aquest consisteix en la planificació de les entrades o publicacions que realitzaràs en un futur, des dels quals es publicaran a curt termini fins a idees que poden ser publicades a llarg termini.
Un calendari de publicacions és fonamental en qualsevol estratègia de màrqueting de continguts, aquí has de definir què publicaràs, quan, en quina plataforma i, en alguns casos, qui ho durà a terme.
Hi ha diversos motius pels quals has d'elaborar-ho, entre els quals podem destacar:
- T'ajuda a portar un bloc constant, ja que tindràs temes planejats prèviament, cosa que et permetrà recopilar una gran quantitat d'idees i programar-les per als dies que consideris més apropiats.
- No només us assegureu de disposar d'una planificació sòlida, sinó que permet la compressió a l'instant de qualsevol membre del grup que el vegi per primera vegada. Això fa que la teva feina sigui més fluida.
- Podeu tenir programats amb un bon temps d'anticipació els continguts grans, els de dates importants i fins i tot els de llançaments de productes.
- Podeu integrar aquest calendari perfectament amb el de xarxes socials per a la difusió dels continguts.
- Li guanyes alhora, amb diversos post programats amb anticipació per evitar que els dies se't vinguin a sobre. És terrible haver d'escriure un post amb una data límit propera sense una petita idea del tema que desenvoluparàs.
Al final, si incloem com a rutina aquesta gestió a la nostra empresa, aconseguirem ser més eficients en temps i més competents en contingut, ja que complirem els propòsits de publicació.
Si encara no treballes amb calendari editorial, t'aconsellem que comencis per elaborar calendaris editorials mensuals, ja que et permet planificar la feina un mes complet invertint un matí de treball, i alhora ens permet corregir estratègies de màrqueting a mesura que l'anem desenvolupant .
Una bona opció per optimitzar temps i gaudir encara més del teu nou hàbit de treballar amb calendari editorial, és utilitzar aplicacions de programació, per deixar tots els post tant al bloc com a les teves xarxes socials programades, perquè durant el mes no hagis de dedicar temps a això, i complir així els dies marcats al calendari editorial sense imprevistos ;-)
Si necessites ajuda o vols més informació, només has de contactar amb nosaltres:
Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.