T'ajudem? +34 678 834 258 - Horari d'atenció telefònica de 9:30 a 14:00 i de 16:00 a 19:00 o escriu-nos a marta@thenetwork.es

Com crear una campanya de Google Shopping per al teu negoci.

Els anuncis de Google Shopping són una gran eina tant per a compradors com per a venedors.

Als compradors els encanta perquè amb una sola cerca, poden comparar preus del mateix producte a diferents proveïdors, i als venedors els encanta també perquè aquest tipus d'anuncis es troben entre els anuncis amb més clics que ofereix Google.

The Network, www.thenetwork.es, shopify, shopufy partner, shopify expert

📈 Les dades parlen:
Per als detallistes, els anuncis de Shopping representen més del 60% dels vostres clics en promocions de pagament.
Per als emprenedors amb botigues de Shopify, els anuncis de Shopping ofereixen un dels majors rendiments de despeses de publicitat de tots els canals de pagament.

A més, els anuncis de Shopping a Google han experimentat una evolució i una millora constants. Ara són més intel·ligents , més fàcils de configurar i ofereixen un major abast. En aquesta guia t'explicarem detalladament com configurar els teus productes als anuncis de Shopping.

Què són els anuncis de Shopping i on apareixen?

The network, pagines web, shopify, sopify expert, shopify partner, google adds, google shopping

Els anuncis de Google Shopping , són els formats publicitaris de productes que apareixen als resultats de cerca de Google.

Els anuncis de Shopping no apareixen només als resultats de cerca estàndard de Google, també apareixen a la pestanya Shopping, als llocs web de la xarxa de cerca, al servei de comparació de preus de Shopping ia les aplicacions (iOS i Android ), així com a YouTube ia la Xarxa de Display de Google.

Com que els anuncis de Shopping són tan útils per als compradors i tan populars entre els anunciants, Google segueix ampliant l'abast de Shopping , la qual cosa significa que hi ha cada cop més oportunitats per arribar als compradors.

Les campanyes d'anuncis de Google Shopping provenen de dues plataformes: Google Ads i Google Merchant Center.

  • Google Ads és el lloc on es troben les teves campanyes de Shopping i on configures els teus pressupostos, gestiones les teves ofertes, obtens informació útil i fas optimitzacions.
  • Google Merchant Center és el lloc on s'emmagatzema el feed del producte juntament amb els detalls sobre l'enviament i l'impost sobre les vendes.

¿ Com crear campanyes intel·ligents a Google Shopping?

Les campanyes intel·ligents de Google Shopping us ofereixen un enfocament sense intervenció.

Si busques la configuració més fàcil i el mínim esforç, les campanyes intel·ligents de Shopping són la teva millor opció.

Aquest tipus de campanyes necessiten unes poques dades per començar.

També podeu ometre el ROAS objectiu específic i triar directament maximitzar el valor de la conversió.

Un cop fet això, l'eina de campanyes intel·ligents fa el que és seu. Aquest sistema s'ocupa de captar les impressions i clics dels possibles compradors, respectant el teu pressupost diari i buscant el teu ROAS objectiu.

➡️ Avantatges

Si tens un feed optimitzat, com hem comentat anteriorment, les campanyes intel·ligents de Shopping normalment funcionen força bé. De vegades funcionen tan bé o fins i tot millor que les campanyes de Shopping estàndard.

Els veritables avantatges són que la configuració és molt senzilla i gairebé no cal gestió constant. A més, les campanyes intel·ligents de Shopping inclouen anuncis de remàrqueting dinàmic.

D'aquesta manera, no cal configurar una campanya de remàrqueting dinàmic independent. Les campanyes intel·ligents de Shopping s'ocupen de fer-ho.

Hauràs de revisar de tant en tant i assegurar-te que no tens cap problema amb el feed i és possible que vulguis ajustar els teus objectius de ROAS de tant en tant si el rendiment no és adequat.

A excepció de les actualitzacions dels feeds, els problemes o els canvis en els objectius de ROAS, Google es fa càrrec de la resta.

➡️ Desavantatges

Si sou una persona que s'obsessiona amb el control, les campanyes intel·ligents de Shopping segurament us decebran.

La visibilitat de les dades és menor i hi ha menys possibilitats d'optimitzar-ne el rendiment. Per exemple, no podeu afegir paraules clau negatives ni executar un informe de termes de cerca, com tampoc podeu tenir més d'un grup d'anuncis.

➡️ Consells importants

El ROAS objectiu es pot establir per campanya o per grup d'anuncis. Com que només pots tenir un grup d'anuncis per campanya, essencialment cada producte en una campanya intel·ligent de Shopping tindrà el mateix ROAS objectiu.

Si el teu marge de benefici és consistent en tots els productes, et convé tenir tots els productes a la mateixa campanya. Si bé no podeu tenir més d'un grup d'anuncis per campanya, sí que podeu tenir diverses campanyes intel·ligents de Shopping al mateix temps.

En general, és millor crear una campanya independent per a cada grup de productes que tinguin un ROAS objectiu semblant. Suposem, per exemple, que vens sabatilles esportives i mitjons.

El millor seria crear una campanya per a les sabatilles i una altra per als mitjons. D'aquesta manera, podreu definir un ROAS únic per a cada categoria.

La configuració de campanyes independents per a diferents categories o grups de productes també us permet controlar els pressupostos per a cada categoria i obtenir una millor visibilitat de les categories que s'estan venent.

Si necessiteu ajuda per preparar les campanyes de Google Shopping:

The Network, thenetwork.es

Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.

Deixar un comentari

Si us plau tingueu en compte que els comentaris han de ser aprovats abans de ser publicats