¿ Com crear campanyes intel·ligents a Google Shopping?
Les campanyes intel·ligents de Google Shopping us ofereixen un enfocament sense intervenció.
Si busques la configuració més fàcil i el mínim esforç, les campanyes intel·ligents de Shopping són la teva millor opció.
Aquest tipus de campanyes necessiten unes poques dades per començar.
També podeu ometre el ROAS objectiu específic i triar directament maximitzar el valor de la conversió.
Un cop fet això, l'eina de campanyes intel·ligents fa el que és seu. Aquest sistema s'ocupa de captar les impressions i clics dels possibles compradors, respectant el teu pressupost diari i buscant el teu ROAS objectiu.
➡️ Avantatges
Si tens un feed optimitzat, com hem comentat anteriorment, les campanyes intel·ligents de Shopping normalment funcionen força bé. De vegades funcionen tan bé o fins i tot millor que les campanyes de Shopping estàndard.
Els veritables avantatges són que la configuració és molt senzilla i gairebé no cal gestió constant. A més, les campanyes intel·ligents de Shopping inclouen anuncis de remàrqueting dinàmic.
D'aquesta manera, no cal configurar una campanya de remàrqueting dinàmic independent. Les campanyes intel·ligents de Shopping s'ocupen de fer-ho.
Hauràs de revisar de tant en tant i assegurar-te que no tens cap problema amb el feed i és possible que vulguis ajustar els teus objectius de ROAS de tant en tant si el rendiment no és adequat.
A excepció de les actualitzacions dels feeds, els problemes o els canvis en els objectius de ROAS, Google es fa càrrec de la resta.
➡️ Desavantatges
Si sou una persona que s'obsessiona amb el control, les campanyes intel·ligents de Shopping segurament us decebran.
La visibilitat de les dades és menor i hi ha menys possibilitats d'optimitzar-ne el rendiment. Per exemple, no podeu afegir paraules clau negatives ni executar un informe de termes de cerca, com tampoc podeu tenir més d'un grup d'anuncis.
➡️ Consells importants
El ROAS objectiu es pot establir per campanya o per grup d'anuncis. Com que només pots tenir un grup d'anuncis per campanya, essencialment cada producte en una campanya intel·ligent de Shopping tindrà el mateix ROAS objectiu.
Si el teu marge de benefici és consistent en tots els productes, et convé tenir tots els productes a la mateixa campanya. Si bé no podeu tenir més d'un grup d'anuncis per campanya, sí que podeu tenir diverses campanyes intel·ligents de Shopping al mateix temps.
En general, és millor crear una campanya independent per a cada grup de productes que tinguin un ROAS objectiu semblant. Suposem, per exemple, que vens sabatilles esportives i mitjons.
El millor seria crear una campanya per a les sabatilles i una altra per als mitjons. D'aquesta manera, podreu definir un ROAS únic per a cada categoria.
La configuració de campanyes independents per a diferents categories o grups de productes també us permet controlar els pressupostos per a cada categoria i obtenir una millor visibilitat de les categories que s'estan venent.
Si necessiteu ajuda per preparar les campanyes de Google Shopping:
Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.