T'ajudem? +34 678 834 258 - Horari d'atenció telefònica de 9:30 a 14:00 i de 16:00 a 19:00 o escriu-nos a marta@thenetwork.es

Com promocionar un negoci nou

Estratègies de promoció - Com promocionar un negoci nou

https://thenetwork.es

Si estàs a punt d'obrir un ecommerce i estàs pensant en aplicar estratègies de promoció per guanyar diners amb el teu negoci en línia , segur que el que més t'espanta és haver d'invertir una suma considerable per assolir els teus objectius.

Potser per això no et decideixes a arrencar, ja que comptes amb el capital just per muntar la teva botiga en línia, i no saps com promocionar un negoci nou quan no disposes d'un gran pressupost per a màrqueting.

Doncs atent@ a aquest post, perquè et donarem un munt de consells, idees i estratègies de promoció per generar les primeres vendes del teu negoci .

Què són les estratègies de promoció

Les estratègies de promoció de negoci són aquelles accions dirigides a aconseguir un augment de les vendes de la teva botiga online .

Per aconseguir-ho, cal implementar una sèrie de missatges de comunicació que serveixin perquè els clients potencials coneguin el teu ecommerce i sentin l'impuls de comprar-hi.

Un dels mitjans més eficaços que hi ha per promocionar el teu negoci és a través de la publicitat.

Però aquí només ens centrarem en estratègies de promoció que siguin gratis. Així que veurem com promocionar un negoci amb accions gratuïtes.

estratègies de promocion exemples

D'altra banda, volem que siguis conscient de la importància que tenen les estratègies de promoció en màrqueting, ja que són les úniques capaces de generar vendes recurrents. Una cosa bàsica perquè el teu ecommerce subsisteixi al llarg del temps.

Aquest és el motiu pel qual promocionar el teu negoci forma part de les 4 Ps que es treballen al mix del màrqueting de qualsevol empresa.

Gràcies a la promoció, podreu cridar l'atenció dels vostres possibles clients perquè us coneguin. I una vegada que et coneguin, aconseguir generar un interès pels teus productes que acabi derivant a més comandes.

thenetwork.es

8 tipus destratègies de promoció

Segur que et preguntes: « com puc promocionar el meu negoci a Internet gratis?».

Doncs ara respondrem a aquesta qüestió oferint - te les que nosaltres considerem com les 8 millors estratègies de promoció de negoci sense invertir gairebé diners .

Anem a això!

1. Promocionar el teu negoci amb vídeos a TikTok

Creiem que el 2022 tothom sap ja que TikTok és la xarxa social amb més èxit i popularitat dels darrers temps.

La que va començar sent una xarxa per a adolescents —que s'enregistraven vídeos ballant les cançons de moda—, es va estendre entre un altre tipus d'usuaris arran del confinament del 2020. Amb tothom tancat a casa, molts van descobrir el potencial que tenia aquesta plataforma . I van decidir aprofitar-ho a favor seu.

Però tranquil: no has de sortir ballant per promocionar el teu negoci. Només cal que enregistris un vídeo dels teus productes o facis servir imatges d'alguns clients que ja han comprat els teus productes i els estan usant.

Segur que aconsegueixes que un munt de gent nova et conegui i comenci a comprar els teus productes.

estratègies de promocion

2. Utilitzar els missatges directes dInstagram

Una altra estratègia de promoció que funciona molt bé és la de contactar amb persones normals que podrien estar interessades en els teus productes .

Per això, el primer que has de fer és estudiar quins usuaris són els més actius dins del teu nínxol de mercat a Instagram, per enviar-los un missatge amb un text semblant a aquest:

Hola!!! Espero que tot et vagi bé. M'encanta el teu perfil i veig que publiques molt de moda.

Fa poc que vaig llançar la meva botiga en línia de roba de festa i m'agradaria conèixer la teva opinió sobre les peces que venc.

Ja veuràs que aquesta tècnica ofereix uns resultats molt bons, sempre que no siguis molest i intrusiu. Si et converteixes en un pesat, el més probable és que et bloquegin.

Així que utilitza aquesta estratègia de promoció de màrqueting amb mesura i cautela.

3. Maximitzar el potencial d'atracció de la teva pàgina a Facebook

Ja sabem que mantenir una estratègia de promoció orgànica a Facebook és una de les tasques més exigents i que menors resultats proporciona.

Però si no tens diners per invertir en anuncis de Facebook Ads , no et quedarà més remei que dedicar alguns minuts al dia a treballar la teva pàgina corporativa de Facebook.

Per això, l'estratègia de promoció de vendes que et proposem és que creïs una pàgina de la teva botiga online a Facebook i que demanis als teus amics i familiars que et donin un M'agrada a la teva pàgina.

A partir d'aquí, quan les teves persones més properes comencin a punxar a la teva pàgina, Facebook la suggerirà com a interès per als contactes de cada nou seguidor que t'hagi donat un Magrada .

D'aquesta manera, pots augmentar força l'abast orgànic sense invertir diners en publicitat.

4. Crear tweets virals a Twitter

Ja sabem que en això dels continguts virals la teoria és més fàcil que la pràctica.

A més, per molt que t'entestins, moltes vegades no s'assoleix la viralitat encara que hagis creat un contingut excepcional.

Però, fins i tot així, val la pena que t'esforcis a redactar tweets que generin una mica de controvèrsia o de debat.

De fet, la millor forma de promocionar el teu negoci a Internet gratis és contestant d'una manera cridanera i intel·ligent als tweets de persones rellevants del teu sector o nínxol .

Com que molta gent a Twitter llegeix tots els comentaris als tweets dels seus tuiters favorits, és possible que en llegir la teva resposta els piqui la curiositat.

Per això és important que el teu tweet aporti contingut de valor i que no sigui spam sense sentit, perquè això no serveix per a res.

5. Entrevistar influencers

que són les estratègies de promocion

Tothom sap que el màrqueting de influencers és una gran estratègia de promoció de vendes.

Però, de vegades, quan comences, pot ser complicat establir les primeres relacions professionals.

Per aquesta raó, una altra opció és utilitzar la força promocional dels influencers per obtenir una mica de promoció de negoci gratis .

No comencis oferint-los una prova gratuïta de productes, ja que és molt probable que rebutgin la teva oferta si no coneixen la teva botiga en línia de res. i la seva feina.

Si no tens podcast o canal de YouTube on publicar l'entrevista, pots difondre l'entrevista directament al bloc de la teva botiga en línia o fer un directe a Instagram.

El més normal és que l'influencer promocioni també l'entrevista entre la seva audiència, de manera que estaràs aconseguint de franc el que al principi semblava impossible.

I més endavant, quan ja us coneixeu i heu establert una relació, és quan podeu oferir-vos una prova gratuïta dels vostres productes i coses així.

6. Promocionar el meu negoci a Internet gratuït mitjançant l'email màrqueting

Tot i que cada cert temps es diu que l'email és mort, en realitat és més viu que mai i gaudeix d'una salut esplèndida.

De fet, continua sent el canal estrella a l'hora de promocionar qualsevol negoci.

Per fer un bon email màrqueting és imprescindible comptar amb una bona llista de correus electrònics. I per començar a recopilar-la, convé que utilitzis un lead magnet que estimuli els teus usuaris a deixar-te la seva adreça de correu a canvi d'algun benefici (productes de mostra, descomptes, ofertes premium …).

I tan bon punt tinguis les primeres adreces, comença a enviar-los correus electrònics periòdicament perquè es recordin de tu i estrenyis els llaços. Al capdavall, és més fàcil que et compri algú que et coneix i que rep informació teva regularment, que algú que no ha sentit mai parlar de tu. 

Estem segurs que res que comencis a enviar correus electrònics, la teva taxa de conversió comença a augmentar.

7. Aprofitar a favor teu una estratègia de relacions públiques

estratègies de promocion de vendes

Tot i que les relacions públiques es basen en estratègies de promoció com el patrocini d'esdeveniments i l'organització de congressos i conferències, també hi ha altres estratègies més assequibles.

Entre les accions gratuïtes ens trobem amb l'enviament de notes de premsa als mitjans de comunicació .

La tècnica consisteix a enviar una nota de premsa sobre la teva botiga en línia, reflectint algun esdeveniment o fita important que vols que es difongui.

Si el contingut de la nota de premsa és prou noticia com per generar interès en els periodistes que treballen als mitjans de comunicació, llavors aconseguiràs que aquests publiquin la notícia als seus mitjans.

I aquesta publicitat gratuïta no té preu.

De fet, moltes botigues en línia grans han aconseguit créixer gràcies a aquest tipus d'estratègies de difusió i promoció basades en les relacions públiques.

8. Publicar guest posts a webs d'autoritat

Una altra opció molt interessant seria contactar amb els responsables dels blocs més importants del teu sector, oferint-los la possibilitat de col·laborar-hi escrivint un guest post sobre un tema relacionat amb el teu nínxol.

Aquest tipus d'accions solen generar bons retorns perquè es basen en un esquema win-win : els blocaires poden publicar continguts de qualitat sense gran esforç i l'autor convidat s'aprofita dels canals de difusió d'aquest bloc .

D'altra banda, aquesta estratègia de promoció té un altre benefici afegit: si incloses algun enllaç cap a la teva botiga online, estaràs generant també un impacte molt positiu a nivell de SEO (Google sempre posiciona millor aquells webs que tenen molts enllaços entrants procedents de dominis amb autoritat).

estratègies de promocion màrqueting

Ja saps quin tipus destratègies de promoció utilitzar?

Ara que has vist els principals tipus destratègies de promoció de negoci, has de decidir quines són les més adequades per a tu .

De tota manera, et recomanem que les proves totes, perquè cada negoci tens les seves pròpies particularitats i alguna cosa funciona molt millor que les altres.

De qualsevol manera, si després de llegir l'article complet, encara et queden dubtes, estarem encantats que contactis amb nosaltres per a més informació.

Thenetwork.es

Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.

Deixar un comentari

Si us plau tingueu en compte que els comentaris han de ser aprovats abans de ser publicats