Configuració de Facebook Business Manager
Aquí tens la Guia de configuració de Facebook Business Manager.
Si fas anuncis a Facebook Ads i no estàs familiaritzat amb el terme Facebook Business Manager, estàs desaprofitant la millor oportunitat de fer més eficaç la teva feina.
Els avantatges principals de Facebook Business Manager és la facilitat per fer una gestió més eficient de les campanyes publicitàries, optimitza el teu temps i el teu esforç.
El que més crida l'atenció és que encara són molts els emprenedors que desconeixen el potencial d'aquesta eina nascuda per facilitar-nos la vida. Per això és una pena que el Business Manager de Facebook continuï sent el gran desconegut.
Perquè això no sigui així, a continuació podeu llegir la guia de configuració d'aquesta eina de Facebook, amb dades i informació actualitzades al 2022.
Què és el Business Manager de Facebook
Facebook Business Manager és una eina creada per Facebook per gestionar d'una manera més eficaç el branding de la teva botiga en línia i la teva presència de marca a la xarxa social més popular del món.
Però aprofundirem una mica més en el concepte, perquè aquí és on veuràs tot el seu potencial: amb Business Manager pots gestionar diferents comptes publicitaris, les pàgines i perfils de la teva empresa a Facebook i controlar que totes les persones que col·laboren amb tu treballin de forma més òptima i eficaç .
Això vol dir que Facebook Business Manager et permet gestionar de manera integrada:
- Pàgines de Facebook : si tens diverses pàgines a Facebook de la teva empresa —o de diferents clients— les pots gestionar totes des d'un únic lloc.
- Comptes publicitaris : si implementes campanyes de publicitat per a diferents marques o botigues, el més còmode és gestionar-les totes des d'un únic lloc.
- Usuaris : si hi ha diverses persones treballant a les campanyes, des del Business Manager de Facebook pots donar-los accés i controlar el que fa cadascú, en funció dels permisos que els assignis.
Principals avantatges de fer servir Facebook Business Manager
Els punts forts principals d'aquesta eina són els següents:
- Permet realitzar una gestió integrada de diversos elements en un mateix lloc : això facilita molt les coses, ja que no has d'anar canviant d'usuari cada cop que vols fer alguna cosa diferent.
- Proporciona un plus de seguretat : el Business Manager de Facebook aporta més seguretat i evita la pèrdua de dades i informació. La teva empresa estarà més segura si fas servir aquesta eina.
- Ofereix una visió de conjunt : quan has de gestionar diverses pàgines o diversos comptes, de vegades es perd la visió de conjunt, la qual cosa pot produir errors en la teva estratègia de màrqueting a les xarxes socials.
- Presenta millor les dades : en agrupar estadístiques i indicadors de diferents procedències, pots obtenir conclusions que et permetran millorar encara més les campanyes.
Per a qui és útil Facebook Business Manager?
Aquesta eina no és útil per a tota mena de perfils professionals.
De fet, si ets un autònom que no inverteix més de 100 o 200 euros a l'any en promocionar alguna publicació del seu perfil personal, ja que no trauràs gaire partit al Business Manager.
Però si tens una estructura una mica més gran, o treballes amb moltes campanyes alhora, aquesta eina es convertirà en imprescindible per a tu.
De tota manera, perquè ho tinguis clar, considerem que Facebook Business Manager és especialment adequada per a:
- Equips de treball : amb diversos membres i diferents perfils professionals.
- Empreses amb diversos empleats que intervenen en la creació de les campanyes publicitàries : les empreses que ja compten amb departaments de màrqueting específics necessiten gestionar les seves campanyes de manera integrada i amb una sola eina, per no perdre el control del que s'està fent.
- Agències de màrqueting : el Business Manager de Facebook és l'eina perfecta per a una agència que gestiona campanyes de diferents clients.
- Traffickers que treballen amb diversos projectes alhora : cada cop hi ha més professionals freelance que gestionen les campanyes de publicitat dels seus clients. Gràcies al Business Manager, la tasca se simplifica molt.
- Directors de màrqueting : per gestionar la tasca d'un equip és imprescindible comptar amb una eina única que recopili tota la informació i que permeti coordinar tots els empleats. Per això, Facebook Business Manager s'ha convertit en l'eina de capçalera de molts directors de màrqueting.
Com funciona Business Manager de Facebook
Recorda que per crear el teu Facebook Business Manager, el primer que has de fer és entrar al teu perfil personal de Facebook .
Des del teu perfil personal pots crear el teu compte de Business Manager, usant el teu mateix usuari i contrasenya del perfil personal o afegint una nova adreça de correu electrònic i una contrasenya.
Si vols fer-ho més ràpid, et recomanem que facis el següent:
- Fes clic en aquesta URL: https://business.facebook.com/overview
- Clic a Crear compte .
- Completa les dades de la teva botiga en línia.
- Afegeix la informació de contacte de la teva empresa.
- Quan premeu el botó d'enviar, haureu creat el vostre compte de Facebook Business Manager. A què és fàcil?
Com afegir pàgines a Facebook Business Manager
Ara que ja saps iniciar sessió a Facebook Business Manager, arriba el moment de començar a afegir pàgines.
Tot i això recorda que aquesta eina requereix sempre que incloguis una pàgina principal de Facebook , que normalment sol ser la que més fas servir a la teva botiga online, la que millor representa el teu negoci o la que vols que sigui el pilar a partir del qual construir el teu pròpia marca .
No obstant això, pot passar que tinguis un negoci de serveis ia més una pàgina de la teva botiga en línia. En aquest cas, hauràs de decidir quin vols que figuri com a principal (tot i que no et preocupis perquè més endavant podràs canviar-la).
Afegeix la teva pàgina principal
Això és el que has de fer per configurar la teva pàgina principal de Facebook, que sol ser la que fas servir per al teu perfil d'empresa:
- Entra a Configuració del negoci i ves a l'opció Informació del negoci .
- Selecciona Edita la teva pàgina principal i tria entre totes les pàgines de la teva propietat quina és la que figurarà com a principal.
- Dóna-li a Guardar .
Afegeix la resta de pàgines de Facebook a Facebook Business Manager
Quan teniu la pàgina principal, és més fàcil afegir la resta.
Per fer-ho, heu de seguir aquests passos:
- A la femella que apareix a la barra lateral, seleccioneu Configuració del negoci .
- Després, punxa a Actius comercials . Dins trobaràs el submenú Comptes ; i dins de Comptes , l'opció de Pàgines .
- Feu clic al menú desplegable, a l'opció Afegeix ; i després clica a Afegeix una pàgina .
- El següent serà teclejar l'URL o el nom de la pàgina que afegireu, per després fer clic a l'opció Afegeix pàgina .
- Un cop fet això, ja tindràs aquesta pàgina vinculada al teu Business Manager.
Com afegir comptes publicitaris al Facebook Business Ad Manager
Al nostre parer, un dels beneficis més importants del Facebook Business Ad Manager és poder gestionar diferents comptes publicitaris de diferents projectes o de diferents clients des d'un únic lloc web . Això t'evitarà haver de tornar a llogar-te cada vegada que vulguis fer alguna cosa en un compte diferent.
Per vincular els teus comptes publicitaris amb el teu Business Manager de Facebook, ho has de fer de diferents maneres, en funció del teu perfil:
- Si ets propietari d'un compte publicitari : pots afegir-lo al teu Business Manager. Però això provocarà que el compte es traslladi a l'eina.
- Si treballeu en un compte publicitari aliè : en aquest cas heu de sol·licitar a l'administrador d'un altre compte de Business Manager que us doni accés a aquest compte publicitari perquè pugueu treballar amb ell.
- Si tens diferents projectes : pots crear un nou compte publicitari al teu propi Facebook Business Manager. Aquesta opció és ideal quan necessites diversos comptes diferents; .Això vol dir que per tenir dos o tres comptes diferents cal fer una despesa mínima que no està a l'abast de tots els emprenedors.
Com afegir persones que hagin d'entrar al teu compte de Facebook Business Manager
Un altre treball habitual en la gestió de Facebook Business Ad Manager és la inclusió de persones que han d'executar tasques en algun dels comptes que gestiones .
En altres ocasions, seràs tu qui demanis l'accés a un compte d'un determinat client, si desenvoluparàs alguna tasca publicitària amb aquest Business Manager.
Quan siguis tu qui posaràs una nova persona, has de seleccionar un d'aquests rols:
- Empleat : perquè faci les tasques que li assignis, però limitant la seva capacitat d'acció.
- Administrador : aquest rol s'ha d'assignar només a les persones que realment desenvoluparan tasques d'administració, ja que tindran els mateixos permisos que tu.
- Analista financer : es tracta d'un rol avançat de caràcter financer, que serveix perquè una persona en concret tingui accés a dades financeres del negoci, de les transaccions efectuades, factures, pressupost, despesa realitzada i mètodes de pagament.
- Editor financer : aquest rol compta amb els mateixos permisos que els que té l'analista, però a més pot editar la informació anterior (a més de veure-la).
El procediment per afegir una persona del teu equip al teu Business Manager és el següent:
- A Configuració del negoci , entra a Persones i fes clic a Afegeix .
- Introdueix l'adreça de correu electrònic de la persona a qui donaràs permisos.
- Selecciona el rol que donaràs al teu Business Manager.
- Quan punxes a Següent hauràs d'assignar els permisos per a les tasques que vols que faci.
- Per finalitzar, fes clic a Invitar . D'aquesta manera, la persona assignada rebrà un correu electrònic per afegir-se al teu Business Manager.
D'altra banda, també podeu sol·licitar l'accés a un compte de Facebook Business Manager que no sigui vostre. Per fer-ho, al menú Comptes / Pàgines / Afegir tens l'opció Sol·licitar accés a una pàgina . Un cop ho facis, hauràs d'esperar que el titular accepti la teva sol·licitud.
Com afegir el píxel de Facebook
El píxel de Facebook és un codi de seguiment que permet rastrejar les conversions dels vostres anuncis i generar audiències específiques . A més, és fonamental si vols fer remàrqueting .
Per configurar aquest codi des del Business Manager, heu de seguir aquests passos:
- Clic a Configuració de negocis .
- Al menú Orígens de dades , clic a Píxels .
- Introdueix el nom del teu píxel i la URL de la teva web.
- Després heu d'anar a Configurar píxel ara i seguir les indicacions de Facebook Business Manager.
Altres coses que pots fer amb Facebook Business Manager
Ara que ja saps el bàsic, seguim amb aquest tutorial del Business Manager de Facebook on veurem quines altres coses pots fer amb aquesta poderosa eina el 2022.
Només et donarem unes quantes pinzellades perquè aquesta guia és de caràcter introductori i no té gaire sentit fer un repàs minuciós a tots els menús i apartats.
Però sí que veurem quines són les opcions més importants i útils per al teu negoci de comerç electrònic .
Menú Crear i Administrar
En aquesta secció disposes de les eines següents:
- Administrador d'anuncis : per crear els vostres anuncis a Facebook Ads i veure totes les creativitats que estan actives.
- Panell d'aplicacions : és una opció adreçada als developers que creen aplicacions.
- Publicacions de la pàgina : per seleccionar entre totes les pàgines que administres. Des d'aquí també podreu veure totes les estadístiques dels vostres anuncis i crear fins i tot noves publicacions.
- Regles automatitzades : aquesta opció serveix per automatitzar les comprovacions de cada campanya, perquè no ho hagis de fer tu.
- Assistent per a anuncis sobre aplicacions : perquè hi hagi més usuaris que es descarreguin les aplicacions que creen els developers .
Menú Pla
Aquest menú té menys opcions que l'anterior:
- Estadístiques de l'audiència : és una de les eines més potents de Business Manager perquè aquestes Audience Insights us donaran molta informació sobre l'audiència a la qual us dirigiu. Si saps com és realment el teu buyer persona , podràs fer màgia amb totes les dades que t'ofereix.
- Centre de contingut : és l'eina que us permet crear diferents models d'anuncis tant per a Facebook com per a Instagram. Perquè sí: des del Business Manager també pots posar anuncis a Instagram .
Menú Resultats i Informes
Es tracta d'un altre dels menús bàsics que has de conèixer com més aviat millor per treure el màxim profit a l'eina.
Aquest menú consta dels següents apartats:
- Informes d'anuncis : aquí podreu generar informes de cada creativitat amb les dades d'abast, impressions, despesa, etc.
- Atribució : per fer seguiment de les conversions i saber quin ROI estàs obtenint.
- Proves i resultats : per crear test A/B i optimitzar les teves campanyes.
- Analytics : per veure com funciona cada anunci amb una gran quantitat de mètriques.
- Esdeveniments fora d'Internet : per conèixer el resultat de les teves campanyes fora d'Internet.
- Esdeveniments de l'aplicació : si heu creat una aplicació, aquí podeu veure l'activitat que es genera a la vostra app.
- Conversions personalitzades : Facebook Business Manager et permet configurar la manera com desitges que es comptabilitzi quan s'aconsegueix un objectiu.
- Integracions amb socis : una opció per integrar el teu compte publicitari amb el teu compte de Shopify i la resta de plataformes.
T'atreveixes a començar amb Facebook Business Manager?
Com has vist al llarg d'aquesta guia, Facebook Business Manager és aquí per facilitar-te molt la vida .
Et recomanem que activis el teu compte i que comencis ara mateix a trastejar entre totes les opcions per aconseguir els màxims beneficis com més aviat millor.
I ja saps: si tens algun dubte, pots posar-te en contacte amb nosaltres.
Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.