El sector del moble i la decoració cada cop ocupa un lloc més important en la venda en línia, sent un model de negoci exponencialment en creixement mostrant el seu catàleg de productes amb informació detallada perquè els usuaris el puguin comprar en línia.
En els últims anys, la xifra de compradors en línia a Espanya ha crescut gairebé a la mateixa velocitat que l'adaptació dels comerços a la venda en línia. Actualment, més del 45% d'usuaris ja compren mobles i decoració mitjançant Internet, per la qual cosa és una gran oportunitat per a les empreses del sector.
Les botigues en línia
Internet s'adapta a les necessitats dels usuaris. Ja no cal anar a una botiga física per comprar els nostres mobles o accessoris de la llar, o tastar quin sofà és més adequat per al nostre saló, ja que ja tenim les característiques dels productes definides i podem pressuposar què ens ofereixen. Això sí la informació que oferim a l'usuari ha de ser precisa i molt detallada, i evidentment acompanyar-ho amb unes bones fotografies de producte , recordar que en la compra en línia no es pot provar, tocar, veure ni olorar, per la qual cosa hem de proporcionar el màxim de informació possible perquè l'usuari compri el nostre producte.
La comoditat de combinar colors, formes i materials, comparar preus i comptar amb la possibilitat d'emportar-te'l fins al teu domicili, és un punt a favor que tenen en compte els consumidors. Se simplifica el procés, guanyant temps i, de vegades, fins i tot estalviant diners, ja que pots comparar el mateix producte amb diferents venedors sense necessitat de desplaçar-te.
Actualment, els consumidors i els venedors obtenen beneficis clars de l'ús d'aquest nou sistema. Els consumidors s'obren al consum d'un mercat amb més possibilitats i d'una manera més còmoda, i els venedors es troben en el millor moment de creixement de la venda de mobles en línia.
Augment del sector a la pandèmia
Alguns estudis han demostrat que, contràriament a la situació crítica a nivell econòmic i de producció a causa de la pandèmia, alguns sectors com la decoració i el disseny d'interiors han pujat en la demanda i les vendes.
Les persones han pres més consciència sobre la necessitat de sentir-se còmodes amb el seu entorn. El període de confinament i altres restriccions, han multiplicat el temps que tots romanen a casa seva , sense deixar de banda aquells que han canviat llocs a oficines i locals, pel teletreball.
La clau d'aquest auge es troba en la gran varietat i competència que hi ha al mercat digital, amb botigues de mobles en línia que ofereixen solucions decoratives i de qualitat per renovar diversos ambients de la llar.
El mode de compra en línia, més que una tendència que podria passar de moda, s'ha convertit en una necessitat imperiosa en els últims temps, ja que comporta múltiples avantatges, entre aquests, evitar el contacte amb estranys i així minimitzar riscos de contagi de malalties, per descomptat, entre elles la Covid-19.
Un cop normalitzem la pandèmia, penseu que aquest mode de compra, que per a molts ha començat per necessitat, s'haurà convertit en un hàbit de compra normalitzat.
Si estàs pensant en obrir la teva botiga online de llar, decoració o disseny, no ho dubtis, aquest és el teu moment!
Si necessites ajuda o vols més informació, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres, sense cap mena de compromís.
Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.