T'ajudem? +34 678 834 258 - Horari d'atenció telefònica de 9:30 a 14:00 i de 16:00 a 19:00 o escriu-nos a marta@thenetwork.es

El futur de l'Ecommerce i els nous hàbits de compra online

El futur de l'ecommerce: 5 hàbits de compra que ha canviat la pandèmia

 

2020 sens dubte ha deixat empremta en tots els sentits, i el comerç no serà menys, el comerç en línia va néixer per quedar-se i 2020 li ha demostrat.

Aquest any s'ha accelerat el desenvolupament de la indústria digital com a mínim 10 anys.

La nova realitat tes l'arribada de la pandèmia, ha fet que els comerços haguem d'adaptar-nos a les necessitats reals per poder subsistir, i el comerç en línia ha estat la salvació de molts comerços físics que s'han vist obligats a tancar les botigues.

El comerç en línia és sens dubte una bona aposta per a un negoci, un sector en gran evolució i creixement, que projecta molt bones xifres per al proper any, amb un gran creixement.

Els clients prenen decisions de compra amb una altra realitat a què estàvem acostumats, i molts d'ells, per primera vegada estan experimentant les compres en línia. Gent que no tenia previst ser consumidor de compres en línia han descobert una nova manera de comprar còmode i efectiu, per la qual cosa el sistema els ha arribat per quedar-s'hi.

Prediccions de tendències de mercat per als ecommerce per al proper any:

1. El creixement de l'ecommerce continuarà accelerant-se a mesura que les normes de compra evolucionin més ràpid

  • Els joves consumidors estan impulsant l'auge del comerç electrònic, que canviarà la manera com les marques fan negocis.
  • Els consumidors dubten a tornar a les compres a les botigues.

2. Els consumidors volen comprar de manera independent. Els negocis s'adaptaran per fer-ho més fàcil

  • Les intencions dels compradors s'inclinen cap als negocis independents.
  • Les intencions dels compradors de donar suport als negocis independents encara no es reflecteixen als seus hàbits de compra.
  • Per encoratjar els consumidors a actuar segons el seu desig de donar suport a les petites empreses, els detallistes independents poden destacar els beneficis dels seus models de negocis i adoptar les característiques que ofereixen els grans detallistes i els mercats per satisfer les necessitats de preu i de confiança.

3. El comerç físic es transformarà tal com el coneixem: donarà lloc a negocis locals amb nous avantatges

  • La pandèmia ha canviat la percepció dels compradors de comprar a les botigues.
  • Els detallistes resistents buscaran la tecnologia i les experiències per satisfer les necessitats dels clients.
  • El desig d'opcions alternatives de recollida a la botiga i enviaments està creixent ràpidament a mesura que la proximitat es converteix en una poderosa característica de venda per als comerciants.
  • Els detallistes també adoptaran noves mesures de salut i seguretat per evitar experiències negatives a les botigues per als consumidors.

4. Més compradors votaran amb la seva consciència i carteres

  • Els compradors donen suport als negocis locals per raons morals, així com per conveniència.
  • Raons per comprar al mercat local
  • Tot i aquests valors declarats, les intencions dels compradors de donar suport als negocis locals no es reflecteixen encara en els seus hàbits de compra.

5. Els nous models de negoci pertorbaran l'economia dels negocis i de consum, les finances i els préstecs

  • COVID-19 ha obligat les empreses no només a endarrerir els seus plans, sinó també a aprofundir en els seus estalvis personals per mantenir el seu negoci a la superfície.
  • Les institucions financeres tradicionals no estan equipades per empatitzar amb les realitats actuals dels empresaris i les petites empreses.
  • En seleccionar un banc, la qualitat de lexperiència digital de lusuari és un factor important per als propietaris dempreses, especialment per als que acaben de començar amb lesperit empresarial.
  • Les empreses amb més antiguitat estan recorrent als nous serveis de pagament en línia per pagar les despeses comercials.
  • Els plans de pagament i les quotes han crescut en popularitat.

Dades destacades sobre Espanya

The Network

  • El 53% dels consumidors estan dacord amb l afirmació "He gastat més en les compres en línia en comparació del que gastava a principis d'aquest any"
  • Això és significativament més alt per als consumidors més joves (18-34) (62%) en comparació amb els consumidors de mitjana edat (35-54) (53%) i més grans (55+) (45%)
  • El 87% dels consumidors espanyols han comprat per Internet durant els sis mesos des que el Covid-19 va ser declarat pandèmic.
  • El 25% dels consumidors espanyols han comprat en un negoci local durant els sis mesos des que Covid-19 va ser declarat pandèmia
  • Les principals raons per comprar en negocis de propietat local inclouen: experimentar un bon servei al client (35%), tenir un impacte positiu a la societat (35%), comprar productes únics (33%), i descobrir nous productes (29%) )
  • La majoria (68%) dels consumidors que van comprar en un negoci de propietat independent els van trobar per recomanació d'amics i familiars, seguits de les passejades pels barris (59%)

The Network

  • El 77% dels consumidors estan d'acord amb l'afirmació " Comprar als comerciants locals és la meva manera d'ajudar l'economia" i el 74% està d'acord amb l'afirmació " Busco empreses locals per donar suport als seus negocis " però només el 35% dels consumidors han comprat localment en els últims sis mesos.
  • Els consumidors més grans (55+) (83%) són més propensos a estar d'acord amb l'afirmació "Realitzar compres en negocis locals és la meva manera d'ajudar l'economia" que els consumidors de mitjana edat (35-54) (74%) i els més joves (18-34) (72%)
  • Les principals raons per comprar localment inclouen: enfortir l'economia local (58%), ajudar a donar suport a la creació d'ocupació (49%) i invertir a la seva comunitat (40%)
  • El 60% dels consumidors estan d'acord amb l'afirmació " Dono preferència als productes sostenibles o “ecològics” a l'hora de fer les compres "
  • El 62% dels consumidors senten que la capacitat de donar una causa amb cada compra és rellevant per a ells
  • Les dones (67%) són més propenses a sentir que això és rellevant que els homes (58%)

The Network

En preguntar als compradors quins aspectes millorarien la seva experiència de retir davant de la botiga, van dir el següent:

  • El 29% va preferir rebre actualitzacions per missatge de text que informin el moment en què podien retirar les comandes.
  • El 29% va dir que el que milloraria la seva experiència seria disposar de més horaris de jubilació.
  • El 28% va preferir més rapidesa entre la comanda i la retirada.
  • El 23% va dir que un factor determinant seria una millor senyalització al lloc de retir i/o instruccions precises i detallades de retir al lloc web.

¿ Què ens ofereix el futur per al sector ecommerce?

Cap de nosaltres podria haver previst el que portaria el 2020...

Tot i que inesperada, la pandèmia va accelerar un canvi en els hàbits de compra que ja estava passant, reforçant la nostra predicció que aquestes tendències de consum tenen poder de permanència.

Les empreses que sobreviuran a una pandèmia global són aquelles que estan disposades a adaptar-se als temps canviants ia reunir-se amb els compradors allà on siguin.

¿ Tens una idea de negoci?

Contacta amb nosaltres i t'ajudem

Publicat per Marta Ventura, CEO de The Network, Publicista i Shopify Partner Expert Espanya.

 

Deixar un comentari

Si us plau tingueu en compte que els comentaris han de ser aprovats abans de ser publicats