El Posicionament SEO per a una empresa
L'objectiu principal de qualsevol pàgina web és generar trànsit, ja que, si no tenim visites a la nostra web, difícilment aconseguim els objectius de conversió que ens marquem.
Avui parlarem d'allò més bàsic per obtenir trànsit a la nostra web, que és el posicionament.
Dentrada, hem de tenir clar que tenim dos tipus de posicionament, el SEO i el SEM.
1.- El Posicionament SEO , que són les sigles de Search Engine Optimization conegut com a posicionament orgànic, que es basa en millorar la visibilitat de la nostra pàgina de forma orgànica o natural en els resultats dels motors de cerca.
L'objectiu del posicionament SEO, és arribar a optimitzar els motors de cerca de forma natural, mitjançant una varietat de tècniques i estratègies per millorar el posicionament i la visibilitat a la llista dels motors de cerca.
2.- El Posicionament SEM , que són les sigles de Search Engine Marketing, que es basa en realitzar campanyes publicitàries mitjançant anuncis de pagament, per posicionar a les pàgines de resultats dels motors de cerca.
La plataforma més utilitzada per al posicionament SEM és Google Adwords.
Avui ens centrem a explicar-te els avantatges del posicionament SEO, i les coses bàsiques a tenir en compte per millorar el nostre SEO.
Avantatges del SEO:
- És una inversió molt rendible a llarg termini. Quan s'aconsegueix un posicionament orgànic correcte, només fent manteniment i optimització de forma periòdica per no perdre el que hem guanyat, serà suficient per mantenir-nos a les primeres posicions.
- Atrau trànsit d'alt valor. Hem de posicionar la web amb les paraules clau adequades, que defineixen el nostre producte o servei, i aleshores obtenim un trànsit de qualitat, ja que ens trobaran clients potencials reals, mitjançant cerques objectives de paraules clau.
- La conversió al clic és molt més efectiva en els resultats orgànics que en els de pagament. Molts usuaris ja entenen que les primeres posicions dels resultats de cerca de google són de posicionament de pagament, i prefereixen ometre aquesta opció i clicar directament les que apareixen posicionades per mèrit, i no per pagament.
- És una inversió estable i que no depèn del nombre de clics. El posicionament SEO no és gratuït. que el SEO fa el seu efecte i es va posicionant, el cost per clic serà molt més rendible que el SEM.
Accions bàsiques per millorar el SEO del nostre negoci:
Per poder tenir un bon SEO, és bàsic tenir una bona pàgina web, estructurada correctament, i és bàsic i fonamental oferir un bon CONTINGUT i mantenir-lo actualitzat.
Les opcions web que més ens agraden per al posicionament SEO, són el Wordpress que permet treballar el SEO de forma efectiva i Shopify, que té SEO integrat a cada producte de la web.
Les dues opcions són bones, la millor opció depèn del tipus de negoci i dels recursos econòmics disponibles per a les accions de posicionament.
Arribats fins aquí, tenim clar que necessitem un bon contingut per sembrar un bon posicionament, i si ja en tenim, per mantenir-lo i per continuar cultivant.
Això són accions de contingut que pots fer al teu negoci:
1.- Continguts per al bloc: mantenir un bloc actiu i oferint contingut d'interès al teu públic objectiu.
2.- Newsletter: és un bon complement al contingut del bloc, és contingut addicional que oferim al client fidelitzat. Són els clients que se subscriuen a la nostra Newsletter, per tant, amb un alt interès en el nostre producte i/o servei i un gran potencial de conversió a la venda.
En una Newsletter podem anticipar als nostres clients les novetats que aviat oferirem (com a primícia) per donar-los importància, oferir promocions i/o descomptes especials de fidelització, oferir informació d'interès al client per donar valor al nostre contingut ia la nostra empresa… Tenir base de dades de clients que se subscriuen per voluntat pròpia al nostre butlletí, és una informació molt valuosa per a nosaltres, ja que són clients que ens diuen que els interessa el nostre producte o servei, i que ens estan obrint una porta de comunicació directa, facilitant-nos el vostre correu personal per comunicar-nos-hi, per la qual cosa val complir, i enviar aquesta informació que esperen, i que els sigui d'interès.
3.- Els vídeos: la informació audiovisual cada vegada és més apreciada per al client. Primer que els oferim un format còmode i cridaner, perquè no han de llegir ni, sinó que els expliquem les coses, en anar acompanyat de so i imatge, ofereix una experiència més còmoda per a l'usuari.
Hem de tenir en compte que vivim a l'era de la tecnologia i que el telèfon mòbil és el format més utilitzat per al consum d'informació, per tant, hem d'aprofitar aquesta oportunitat per connectar amb el client.
4.- Imatges: Com diem sempre a The Network, una imatge val més que mil paraules, i al món digital, mai millor dit.
Hem de tenir en compte, que la imatge que mostrem a la nostra web és l'única forma que tenim de captar el client, ja que, en el cas de productes, no es poden tocar ni olorar ni tastar, per la qual cosa imatge és un element fonamental que hem de tenir cura.
El poder visual al món digital és molt important i un element indispensable a cuidar en el nostre negoci, per la qual cosa hem d'acompanyar tot el nostre contingut: bloc, Newsletter i web (incloent-hi la fotografia de producte) amb unes bones imatges per captar l'atenció del client.
Relacionat amb la importància d'una bona fotografia de producte, us deixo un contacte d'una empresa que es dedica a la fotografia de producte online, que treballen molt bé i amb bons preus de mercat per si us pot interessar: